Ιστορια των ΕπιστημωνΟκτωβριος 2017-ΙΟΥΝΙΟΣ 2018
Για μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει ως στόχο να φέρει σε επαφή τους μαθητές με τη γοητεία των επιστημών, να τους ταξιδέψει σε μια διαφορετική εποχή και να τους κινητοποιήσει να ασκήσουν την κριτική τους σκέψη σχετικά με τις διαφορές του «σήμερα» και του «χθες».

Παράλληλα, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει διαδραστικό χαρακτήρα και οι μαθητές θα έχουν ενεργή συμμετοχή σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος, με στόχο μια εποικοδομητική συζήτηση.

Ενότητες

Τεχνικές στην αρχαιότητα
Σε αυτή την ενότητα θα κινηθούμε μεταξύ του 5ου αιώνα π.Χ. και του 1ου αιώνα μ.Χ. και θα διερευνήσουμε τη σχέση των αρχαίων τεχνικών με την αστρονομία, τα μαθηματικά, τη φιλοσοφία και την πολιτική. Θα συζητήσουμε για την κατασκευή αστρονομικών οργάνων, υδραυλικών και μηχανικών κατασκευών, το παράδειγμα της κατασκευής του Παρθενώνα, τις μηχανές του Ήρωνα και φυσικά τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων.

Ο Νεύτων και τα θεμέλια της Φυσικής
Οι μαθητές θα γνωρίσουν τον άνθρωπο που, για πρώτη φορά, ένωσε την ουράνια και επίγεια μηχανική, περιέγραψε τις κινήσεις όλων των σωμάτων μέσα από συγκεκριμένους φυσικούς νόμους και έφερε επανάσταση μέσα από τα πειράματά του στην οπτική.

Τι είδε ο Γαλιλαίος στους ουρανούς!
Οι μαθητές θα γνωρίσουν τον άνθρωπο που αμφισβήτησε έντονα την αριστοτελική φυσική φιλοσοφία της εποχής του και πρότεινε διαφορετικό τρόπο εξήγησης των φυσικών φαινομένων. Ο Γαλιλαίος συγκρούστηκε με τους φυσικούς φιλοσόφους εισάγοντας τα μαθηματικά και το πείραμα στη διερεύνηση της φύσης. Μία από τις συνέπειες αυτής της σύγκρουσης ήταν και η καταδίκη του από την Καθολική Εκκλησία. 

Τα Μαθηματικά του Αρχαίου Κόσμου
 Οι μαθητές θα αντιληφθούν τη χρησιμότητα και την εφαρμογή των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή των αρχαίων Αιγυπτίων, καθώς και πώς έκαναν τους υπολογισμούς τους οι Βαβυλώνιοι με το περίφημο εξηκονταδικό θεσιακό τους σύστημα. Θα συναντήσουμε τους πιο σημαντικούς σταθμούς της αρχαίας ελληνικής σκέψης, όπως ο Πυθαγόρας, ο Ευκλείδης και ο Αρχιμήδης. Θα δούμε αρκετές περιπτώσεις όπου τα μαθηματικά αδυνατούν να δώσουν επαρκείς εξηγήσεις για τον κόσμο ή, ακόμη και όταν τις δίνουν, δεν ταιριάζουν απόλυτα με τον κόσμο. Θα δούμε ποια ήταν η επαγγελματική και κοινωνική θέση των μαθηματικών από την αρχαιότητα έως τον Μεσαίωνα και για ποιους λόγους, τελικά, τα μαθηματικά ενσωματώθηκαν στη μελέτη της φύσης στον 17ο αιώνα.

 

Περισσότερες πληροφορίες για τις ενότητες θα βρείτε, εδώ.

Οδηγίες και Όροι για τη συμμετοχή οργανωμένων σχολικών ομάδων

Επιστημονική επιμέλεια-σχεδιασμός
Δημήτρης Πετάκος, Δρ. Ιστορίας των Επιστημών



ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝΗρακλειδών 16, Θησείο

Περίοδος Εκπαιδευτικού προγράμματος

Οκτώβριος 2017-Ιούνιος 2018


Ημέρες: Δευτέρα-Παρασκευή
Ώρα έναρξης: 09:00 & 11:00
Διάρκεια επίσκεψης: 90΄
Κόστος: 5 € ανά μαθητή

Ελάχιστος αριθμός, 20 μαθητές ανά τμήμα.
Απαραίτητη η τηλεφωνική προκράτηση.


Πληροφορίες - Κρατήσεις*
Τ: 210 34 61 981
Δευτέρα - Παρασκευή, 9:00-17:00
Ε: edu@herakleidon-art.gr
* Εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα, το σχολείο θα λάβει επιβεβαιωτική απάντηση από το μουσείο.

 



facebook
Δείτε επίσης:
ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝΟΚΤΏΒΡΙΟΣ 2017-ΙΟΥΝΙΟΣ 2018
Παρέα με τους μαθητές του Λυκείου, θα προσπαθήσουμε να αποκωδικοποιήσουμε τον μυστικό κώδικα του Σύμπαντος και να ανακαλύψουμε τους κρυμμένους νόμους. Να συνθέσουμε την ουράνια αυτή «μελωδία» με αυτές τις «κρυμμένες νότες μουσικής». Έτσι, κοιτάζοντας προς τα πάνω να μπορέσουμε να προχωρήσουμε προς μια πληρέστερη κατανόηση του κόσμου
περισσότερα...