ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΕΙΜΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ: ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ... ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ
7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2015-7 ΜΑΙΟΥ 2016

Εργαστήρια επικοινωνίας και συναισθηματικής ανάπτυξης από την Αέρινη Πόλη*: Μαθαίνουμε να εκφράζουμε τα συναισθήματα και τις ανάγκες μας, αλλά και να επικοινωνούμε χωρίς βία, βλέποντας από την οπτική γωνία των συνανθρώπων μας. Επιπλέον, γνωρίζουμε καλύτερα το σώμα μας κι αγκαλιάζουμε όλες τις πλευρές του εαυτού μας, γινόμαστε καλοί ακροατές και μαθαίνουμε την τέχνη της συνομιλίας με σεβασμό στη γνώμη των άλλων.


Πρόγραμμα

7/11: Το 1ο βήμα της Επικοινωνίας δίχως βία: Παρατήρηση

Με ασκήσεις και παιχνίδια που ενεργοποιούν τις πέντε αισθήσεις μας μαθαίνουμε να βλέπουμε και να ακούμε, χωρίς να κρίνουμε!
21/11: Το 2ο βήμα της Επικοινωνίας δίχως βία: Συναισθήματα
Στόχος του εργαστηρίου είναι να βρούμε πολλούς τρόπους για να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας.
5/12: Το 3ο βήμα της Επικοινωνίας δίχως βία: Ανάγκες
Μαθαίνουμε αποτελεσματικούς τρόπους για να εκφράσουμε την ανάγκη μας και να ακούσουμε τις ανάγκες των άλλων.
19/12: Το 4ο βήμα της Επικοινωνίας δίχως βία: Η φωνή του τσακαλιού και της καμηλοπάρδαλης
Στόχος είναι να μάθουμε τα δυο είδη επικοινωνίας και να ξεχωρίσουμε ποιο μας βοηθά να επικοινωνούμε χωρίς βία.
16/1: «Περπατώντας με τα παπούτσια σου». Η αξία της ενσυναίσθησης
Στόχος είναι να γνωρίσουμε την ενσυναίσθηση, την ικανότητα να δούμε από την οπτική γωνία του άλλου ανθρώπου, να προσπαθήσουμε να βιώσουμε τα συναισθήματά του και να επικοινωνήσουμε μαζί του, αποφεύγοντας οποιαδήποτε κριτική.
30/1: Όλα αυτά που είμαι εγώ. Η αξία της αυτοεκτίμησης (ταλέντα και δυσκολίες)
Στόχος είναι τα παιδιά να ενθαρρύνονται να ανακαλύπτουν και να αγκαλιάζουν όλες τις πλευρές του εαυτού τους.
13/2: Όλα αυτά που είμαι εγώ: Η αξία της αυτοεκτίμησης (το Σώμα μου)
Στόχος είναι τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα το σώμα τους και πώς αυτό προσπαθεί να επικοινωνήσει για να μας δώσει κάποια μηνύματα με τη μορφή διαφορετικών σωματικών αντιδράσεων (π.χ. όταν κοκκινίζουμε, τρέμουμε ή νιώθουμε το σώμα μας σφιγμένο).
27/2: Όλα αυτά που είμαι εγώ: Η αξία της αυτοεκτίμησης (όνειρα και επιθυμίες)
Στόχος είναι τα παιδιά να εκφράσουν τα όνειρα και τις επιθυμίες τους, που θα τους βοηθήσουν να έχουν στόχους στη ζωή και θα τη γεμίσουν με χαρά, αισιοδοξία και φαντασία.
5/4: Εγώ και η ομάδα μου: «Υπάρχω γιατί υπάρχουμε» - μέρος 1ο
Πώς μπορώ να είμαι μέλος μιας ομάδας και να συμβάλλω ενεργά  στο να λειτουργεί καλά και αποτελεσματικά; Μαθαίνω πόσο σημαντικό είναι να είμαι καλός ακροατής και να συζητώ με σεβασμό στη γνώμη των άλλων.
Εμψυχώτριες: Βάλια Λουτριανάκη, Ειρήνη Μπούκουρα
7/5: Εγώ και η ομάδα μου: «Υπάρχω γιατί υπάρχουμε» - μέρος 2ο
Βρίσκω τη θέση μου και το ρόλο μου στην ομάδα προτείνοντας ιδέες, εκφράζοντας συναισθήματα και ενθαρρύνοντας τους άλλους να είναι κι εκείνοι ο εαυτός τους.
Εμψυχώτριες: Βάλια Λουτριανάκη, Ειρήνη Μπούκουρα


Σχεδιασμός εργαστηρίων & εμψύχωση

Αντώνης Μπέρτος, ψυχολόγος ΕΚΠΑ-εμψυχωτής, ιδρυτής της Αέρινης Πόλης, ειδικευμένος στο πρόγραμμα «Επικοινωνία δίχως βία, για σχολεία δίχως βία» (2011-2012), που διοργάνωσε το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Πού απευθύνεται: Παιδιά 5-8 ετών


* H Αέρινη Πόλη είναι μια ομάδα που σχεδιάζει και υλοποιεί πρωτοπόρα εκπαιδευτικά προγράμματα βασισμένα στις σημερινές ανάγκες των σχολείων της χώρας μας. Ένα μέρος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Αέρινης Πόλης έχει βασιστεί στο πρόγραμμα «Επικοινωνία δίχως βία, για σχολεία δίχως βία» (2011-2012), που διοργάνωσε το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ) υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Όραμα και φιλοσοφία της Αέρινης Πόλης είναι η  δημιουργική και ειρηνική συνύπαρξη και επικοινωνία. Ονειρευόμαστε παιδιά και εφήβους που θα μεγαλώνουν μέσα στον σεβασμό και την αυτοεκτίμηση, που θα μπορούν να χαράζουν την προσωπική τους πορεία και θα μοιράζονται τη ζωή με τους γύρω τους με τρόπους υγιείς και δημιουργικούς. Κεντρική μας ιδέα είναι ότι η υγιής επικοινωνία (στη σχολική τάξη, στην οικογένεια, ανάμεσα σε φίλους, αλλά και όπου αλλού χρειάζεται συνύπαρξη) μαθαίνεται.


Κεντρικό κτίριο: Ηρακλειδών 16, 118 51 Θησείο, Αθήνα,  Τ: 210 34 61 981, F: 210 34 58 225, Ε: info@herakleidon-art.gr 
Παράρτημα: Απ. Παύλου 37, 118 51 Θησείο, Αθήνα, T: 211 012 6486, E: annex@herakleidon-art.gr

ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ
Ηρακλειδών 16, Θησείο

Ημερομηνίες
7 & 21 Νοεμβρίου, 5 &19 Δεκεμβρίου 2015, 16 & 30 Ιανουαρίου, 13 & 27 Φεβρουαρίου, 9 Απριλίου, 7 Μαΐου 2016

Ώρα

16:30-18:30

Κόστος
120 €* (συνολικό ετήσιο κόστος)
Προεξόφληση κατά την έναρξη των μαθημάτων:
108  € (έκπτωση 10%)
Σε τρεις δόσεις: 3 Χ 40 € 
(αρχές Οκτωβρίου, Ιανουαρίου, Μαρτίου)
Έκπτωση 10% στο δεύτερο παιδί
(μία έκπτωση κάθε φορά) 


*Επιβεβαίωση κράτησης θέσης γίνεται μόνο με την καταβολή του συνολικού ποσού, μέσω τραπεζικής κατάθεσης στο λογαριασμό:
Alpha Bank ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ – ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ
IBAN: GR43 0140 1070 1070 0232 0003 550

και αποστολή του αντιγράφου συναλλαγής μαζί με τη φόρμα εγγραφής στο edu@herakleidon-art.gr.
Απαιτείται το ονοματεπώνυμο του συμμετέχοντος στην «Αιτιολογία κατάθεσης».


Πληροφορίες
Τ: 210 34 61 981
Ε: edu@herakleidon-art.gr
Δείτε επίσης:
ΤΟ ΑΣΤΡΟΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ: ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ... ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2015-7 ΜΑΙΟΥ 2016
Τα παιδιά... προβάρουν την ποδιά του επιστήμονα και μέσα από δώδεκα συναντήσεις παίρνουν το ρόλο επιστημόνων της φυσικής, της χημείας, της βιολογίας και των υπολογιστών, και φτιάχνουν τη δική τους «χρονομηχανή» για ένα καλύτερο και πιο ανθρώπινο μέλλον.
περισσότερα...