Μορφωτικά Προγράμματα

Αρχική Σελίδα
Το Μουσείο
Τα Εκθέματα
Το Κτίριο
Η Περιοχή
Μορφωτικά Προγράμματα
Οργάνωση Εκδηλώσεων
Δρώμενα
Δεσμοί
Σχόλια Επισκεπτών
Επικοινωνία - Χάρτης


ΜΕΛΟΣ ΤΩΝ:





Χορηγός εκπαιδευτικού εξοπλισμού:


Χορηγός εκπαιδευτικών
προγραμμάτων:


 

Χορηγοί Επικοινωνίας:


 

 

 

 


 

Υποστηρίζουμε:

 

 

 

 

 


 

 

 








All M.C. Escher works © The M.C. Escher Company B.V. - Baarn - the NETHERLANDS

Μορφωτικά Προγράμματα

"ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ"®

Εκπαιδευτική Περίοδος 2015-2016

Α) Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για σχολεία

Το καθημερινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα 2015-2016 του Μουσείου Ηρακλειδών «Επιστήμη, Τέχνη και Μαθηματικά» για μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων ξεκινά στις 28 Σεπτεμβρίου 2015 (σχεδιασμός-επιστημονική επιμέλεια: Αποστόλης Παπανικολάου- ¶ρης Μαυρομμάτης, Ερευνητές της Διδακτικής των Μαθηματικών).  

Το πρόγραμμα «Επιστήμη, Τέχνη και Μαθηματικά» (συνέχεια κι επέκταση του γνωστού από το 2005 προγράμματος «Τέχνη και Μαθηματικά») αποτελεί συμπλήρωμα της σχολικής διδασκόμενης ύλης στην κατεύθυνση της διδακτικής διαθεματικότητας, συνδέοντας τα μαθηματικά με την ιστορία της επιστήμης και της τέχνης, τη φιλοσοφία και τα κλασικά γράμματα. 

Πρόκειται για μια εκπαιδευτική πορεία αναζήτησης της διασύνδεσης επιστήμης, τέχνης και μαθημα­τικών, μέσα από δραστηριότητες που προκύπτουν από την αλληλε­πίδραση με διαδραστικά και παραστατικά εκθέματα εκλαΐκευσης και κατανόη­σης της επιστημονικής σκέψης, καθώς κι επιλεγμένα έργα τέχνης από τα σημαντικότερα εικαστικά ρεύματα, έτσι όπως παρουσιάζονται στη μόνιμη Διαδραστική Έκθεση «Παίζω και καταλαβαίνω» στο Κεντρικό Κτίριο του Μουσείου Ηρακλειδών (Α΄ και Β΄ όροφος).

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, έχει διάρκεια δύο ωρών και πραγματοποιείται από Δευτέρα έως και Παρασκευή σε δύο κύκλους 9:00-11:00 και 11:00-13:00.

Για επισκέψεις σχολικών ομάδων πέραν αυτών των ημερών και ωρών, απαιτείται ιδιαίτερη συνεννόηση.

Συνοπτική Περιγραφή

Μέρος Α΄: Περιήγηση-ελεύθερη αλληλεπίδραση με τα εκθέματα υπό τη διακριτική καθοδήγηση ειδικά εκπαιδευμένου καθηγητή με σκοπό τη δημιουργία γόνιμων προβληματισμών.

Μέρος Β΄: Παρουσίαση και ανάλυση συγκεκριμένης για κάθε τάξη θεματικής ενότητας στις αίθουσες διαλόγου και αλληλεπίδρασης, με χρήση πολυμεσικού εξοπλισμού και αλληλεπιδραστικών δραστηριοτήτων.

Αναλυτικές πληροφορίες

Για να κατεβάσετε πληροφοριακό υλικό ανά κατηγορία, πατήστε παρακάτω: 

      

ΝΕΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ!

Φέτος το πρόγραμμα «Επιστήμη, Τέχνη και Μαθηματικά» εγκαινιάζει την εκπαιδευτική ενότητα «Αρχαία τέχνη και μαθηματικά» με το εργαστήριο «Με χρώματα, πηλό και γεωμετρία, φτιάχνω τα δικά μου γεωμετρικά αγγεία» (Σχεδιασμός-Εφαρμογή: Νικολέτα Ξυδέα, Αρχαιολόγος-Μουσειολόγος ΜΑ), το οποίο στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών με τη γεωμετρία μέσα από τη βιωματική επαφή τους με τη Γεωμετρική Τέχνη της αρχαιότητας. Στο τέλος, τα παιδιά θα κληθούν να γίνουν για λίγο μικροί αγγειογράφοι, συμμετέχοντας σε εικαστικό εργαστήρι παρασκευής και διακόσμησης του δικού τους γεωμετρικού αγγείου με την τεχνική της σκιαγραφίας του γεωμετρικού ρυθμού (αποκλειστική χρήση μαύρου χρώματος). Το εργαστήριο έχει διάρκεια δύο ώρες (μια ώρα εργαστήριο και μια ώρα ξενάγηση στη Διαδραστική Έκθεση «Παίζω και Καταλαβαίνω») και απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού. Για να κατεβάσετε πληροφοριακό υλικό ανά κατηγορία, πατήστε παρακάτω:

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ                              ΔΗΜΟΤΙΚΟ 

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ

Τα αρχεία συνεργάζονται με όλους τους γνωστούς browsers (internet explorer, google chrome). Όταν θελήσετε να κατεβάσετε ένα αρχείο, πατήστε στο αντίστοιχο εικονίδιο και κατόπιν πατήστε στο κουμπί Download προκειμένου να το «κατεβάσετε» στον υπολογιστή σας.

Κρατήσεις

Κρατήσεις για τη συμμετοχή των σχολικών ομάδων μπορούν να γίνουν με τους εξής τρόπους:

  1. Τηλεφωνικώς, καλώντας τον αριθμό 210 34 61 981, Δευτέρα έως και Παρασκευή, 9:00 έως 17:00, ή
  2. Στέλνοντας τη Φόρμα Εγγραφής μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση edu@herakleidon-art.gr.

Εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα, το σχολείο θα λάβει επιβεβαιωτική απάντηση από το μουσείο.

Για την ομαλή διεξαγωγή του προγράμματος, απαραίτητες προϋποθέσεις είναι οι παρακάτω:

  • ελάχιστος αριθμός συμμετεχόντων ανά τμήμα είναι 20 μαθητές για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και 15 μαθητές για το Νηπιαγωγείο
  • μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων ανά χρονική ζώνη 75-80 μαθητές για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και 60 μαθητές για το Νηπιαγωγείο

Το κόστος συμμετοχής ανά μαθητή ανέρχεται σε 3,50 ευρώ.

Πριν την κράτηση για συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, συνιστάται στους συνοδούς-εκπαιδευτικούς να συμβουλεύονται τις Χρήσιμες Οδηγίες και τους Όρους Συμμετοχής


Β) Κυριακάτικα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά 5-8 & 9 ετών και άνω

MathTech»: ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩ ΚΑΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ 

Φθινόπωρο 2015-¶νοιξη 2016

Το εκπαιδευτικό εργαστήριο «Κατασκευάζω και Ανακαλύπτω» αποτελεί μια καινοτόμο δράση, που επικεντρώνεται στην έννοια της έρευνας. Στόχος του είναι να αντιληφθούν τα παιδιά πώς λειτουργεί ο πραγματικός κόσμος και απευθύνεται σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο, καθώς έχει δομηθεί σύμφωνα με τα διαφορετικά επίπεδα ανάπτυξης των εννοιών.

Τα παιδιά δημιουργούν μηχανικά συστήματα, αρχιτεκτονικές κατασκευές και ηλεκτρικά κυκλώματα, χρησιμοποιώντας ένα ειδικά σχεδιασμένο απλό σύστημα δόμησης, κι εξερευνούν τον τρόπο λειτουργίας τους. Με αφετηρία τη διαισθητική αντίληψη των φυσικών φαινομένων, ανακαλύπτουν τους νόμους που διέπουν τη μηχανική, την ακουστική και τον ηλεκτρισμό. Παράλληλα, χρησιμοποιούν τα μαθηματικά ως εργαλείο για τη διατύπωση αυτών των νόμων  –κατανοώντας έτσι την αναγκαιότητα των μαθηματικών εννοιών– αλλά και για να αντιληφθούν πώς συγκροτείται ο θεωρητικός κόσμος της φυσικής.  Η κίνηση, η δύναμη, η ισορροπία, ο ήχος, τα κύματα, τα ηλεκτρικά κυκλώματα, οι μοχλοί, καθώς και η ενέργεια και οι διαφορετικές μορφές της, είναι μερικά από τα κύρια θέματα του εργαστηρίου.

Κάθε περίοδος αποτελεί ένα ταξίδι στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική, τα μαθηματικά και την τέχνη. Μέσα από τα διαδοχικά βήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, οι συμμετέχοντες εργάζονται ατομικά αλλά κι ομαδικά, και βιώνουν τόσο τη χαρά της δημιουργίας όσο και την αναγκαιότητα κάθε επόμενου βήματος, το οποίο πρέπει και να το στηρίξουν λογικά. Τέλος, προσθέτουν το προσωπικό τους στοιχείο και διακοσμούν τις μηχανικές κατασκευές τους σύμφωνα με τη δική τους αισθητική αντίληψη.

Επιπλέον, ακόμα και μετά την ολοκλήρωση κάθε κατα­σκευής (απαιτεί περίπου ένα μήνα), κάθε παιδί έχει τη δυνατότητα περαιτέρω παρατήρησης κι εμβάθυνσης στη λειτου­ργία της, καθώς την παί­ρνει μαζί του στο σπίτι του.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

 
  5-8 ετών 9+ ετών
1ος κύκλος ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩ ΓΕΦΥΡΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΕΣ
2ος κύκλος Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ CAROUSEL ΕΛΙΚΟΦΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
3ος κύκλος ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΩ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΕΡΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΒΡΑΧΙΟΝΕΣ
4ος κύκλος Ο ΧΟΡΟΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΒΑΤΗ

ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ

(ΜΕΡΟΣ Α')

5ος κύκλος ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΒΑΡΚΑΣ

ΤΑΞΙΔΕΥΩ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ

(ΜΕΡΟΣ Β')

6ος κύκλος ΚΤΙΖΩ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΟΛΗ-ΓΕΡΑΝΟΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
7ος κύκλος ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΖΩΑ (ΜΕΡΟΣ Α') ΚΤΙΖΩ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΠΟΛΗ
8ος κύκλος ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΖΩΑ (ΜΕΡΟΣ Β') ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Για να κατεβάσετε πληροφορίες για το εργαστήριο, καθώς και το αναλυτικό πρόγραμμα κάθε κύκλου, πατήστε ΕΔΩ.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ

Αποστόλης Παπανικολάου - Ε: apapanikolaou@herakleidon-art.gr και 
¶ρης Μαυρομμάτης - Ε: amavromatis@herakleidon-art.gr
Ερευνητές της Διδακτικής των Μαθηματικών
 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ-ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ
Δευτέρα-Παρασκευή 09:00-17:00
Τ: 210 34 61 981 / 6947 277 697
E: edu@herakleidon-art.gr

 








Μουσείο
Ηρακλειδών


Κεντρικό κτίριο
Ηρακλειδών 16, Θησείο
118 51 Αθήνα
T: 210 34 61 981
F: 210 34 58 225
E: info@herakleidon-art.gr

Παράρτημα
Απ Παύλου 37, Θησείο 118 51, Αθήνα
T: 211 012 6486
E: annex@herakleidon-art.gr

(Στάση Metro: Θησείο)





Ενημερωθείτε για τα νέα μας μέσω email:










Πληκτρολογήσετε μια ή παραπάνω λέξεις για να κάνετε αναζήτηση:

  © 2005-2016 Μουσείο Ηρακλειδών. Με επιφύλαξη παντός δικαιώματος οδηγός | Νομικές Πληροφορίεs